~~WELCOME TO MY BLOG~~

Sunday, September 9, 2012

Dear Diari..


Entry kali nie achu nak update ap yg achu lalui sebelum kami ptus.. 

* * *

Hari ketiga :(

Hari ketiga kau kat sne.. tetap senyap tanpa khabar berita.. aku tnggu panggilan dan text dr kau.. langsung xde.. smlm aku on9 n aku nengok kau ad post yg kau hepi kat sne.. aku turut hepi bila kau hepi.. sbb aku x nak org yang aku syg sedih2..

Hmm.. ap yang kau buat skang nie ek? sihat ke x kau kat sne? aku tetap rindukan kau.. sumpah, aku x pernah lpekan kau.. aku selalu ingt kau GILA.. aku rindu kau sgt2..

Aku nak call kau tapi aku takut.. aku takut panggilan aku tu nnt buat kau marah kat aku.. aku nak text kau tp aku aku nnt aku tnggu2 text dr kau, kau x blas.. aku Cuma harap kau x berubah hati je.. sbb aku dh syg kau sgt2.. aku harap kau ingt kat aku.. aku harap kau ingt senyuman n kegembiraan kau bila mle2 aku text kau.. aku rindu nak jmpe kau.. aku rindu nak nengok senyuman kau.. aku rindu nak nengok mata kau yg coklat tu.. aku rindu nak majuk2 dgn kau.. aku rindu nak gelak2 dgn kau.. aku rindu kau la GILA..

Namun, aku tetap akan tnggu kau.. aku tnggu kau balik.. nnt kite jmpe k GILA.. teman aku shopping k. nnt aku blnje kau makan TAKOYAKI ae GILA.. aku rindu kau sgt2..

Ingt GILA.. aku x pernah lpekan kau.. aku takut nak call kau.. aku takut nnt kau marah aku.. aku harap kau ingt kat aku.. aku harap jau rindu kat aku.. urm..
Dan aku msih lagi menunggu.. n terus menunggu.. 

* * *

Hari Keempat L

Hari ni, aku tergerak hati nak call kau.. berkali2 aku call kau, tp kau langsung x angkat.. aku x tahu sbb ape kau x nak angkat call aku.. sama ada kau bz atau pun mmg kau tinggalkan fon kau tu dlm blik.. aku text kau.. aku ckp aku rindu kau.. yup, sumpah demi Allah.. aku rindukan kau.. aku x bole nak kawal perasaan rindu aku nie.. aku just nak dngr suara kau.. aku Cuma nak tahu ap yg kau buat.. aku nak tahu mcm mne keadaan kau skang nie..

Aku call kau sebelah malam pulak.. pun kau x angkat.. berkali2 aku call.. hati aku berdebar2.. aku takut kau angkat n marah2 aku.. tp aku x kesah semua tu.. sbb aku just nak dengar suara kau je.. aku rindu kau sgt2.. then aku text kau.. nsib bek aku ad rakam suara perbualan kite mse dulu2.. aku dengar je rakaman suara kau.. berulang2 kali.. sbb aku rindukan kau.. aku rindu nak dengar suara kau..

Maafkan aku sbb aku rindukan kau.. maafkan aku sbb aku x bole lpekan kau.. maafkan aku juga sbb aku selalu ingtkan kau.. setiap masa, setiap detik.. aku selalu fikirkan kau..

Kau tahu.. setiap ap yg aku buat kat rumah nie aku sering ingtkan kau.. aku selalu terbayang yang kite selalu text.. kau selalu call aku.. tp skang, entah la.. aku berharap sgt2 yang kau x lpekan aku.. n kau x berubah hati terhadap aku.. aku harap kau bg peluang kat aku tuk jge kau sebaik mungkin.. aku akan cuba sedaya upaya aku tuk jge kau, tuk ingtkan kau, tuk bahagiakan kau.. sbb aku x kan sia2 kan pertemuan kita yang kedua yang paling bermakna dalam hidup aku.. aku x nak hilang kau buat kali yang kedua GILA.. aku x nak x nak x nak.. urm.. aku syg kau.. aku janji x kan kecewakan kau.. sbb aku akan jge kau sebaik mungkin.. aku x kan sia2 kan nya.. sbb aku tahu.. Allah bg aku peluang kedua nie, aku akan guna dengan sebaiknya.. sbb x semua org dapat peluang kedua.. urm L

Kalau kau baca blog aku bila kau dok berjauhan kat sne, aku nak bgtahu kat kau.. aku syg kau.. aku rindu kau sgt2.. kau la org GILA aku.. kau la satu2nya yang faham aku, yg berani nak marah aku klu aku buat salah, yg selalu pjuk aku bila aku merajuk n lepas marah aku, kau selalu tenangkan aku.. aku rindukan org yg selalu maafkan kesalahan aku.. aku rindu nak gaduh2 dengan kau.. aku rindukan kau sgt2.. maafkan aku.. aku tetap akan tnggu kau balik cnie.. nnt aku tetap akan jmpe kau.. jgn halang aku bile aku nak jmpe kau.. sbb aku nak cerita mcm2 kat kau.. biar kau bosan.. sbb aku rindu nak story2 dengan kau..
Dan aku terus menunggu… dan terus menunggu.. dan menunggu……. urm..


* * *

Hari Kelima J
Alhamdulillah.. kau sihat2 je kat sne.. aku hepi sgt2 sbb kau ad text aku.. kau kate kau baru topup.. mse tu, hanya Allah je yang tahu betapa hepi nya aku mse tu..

Aku text dgn kau dengan senyuman.. kau g jlan2 kat sne.. kau tahu x, aku gembira bila kau gembira.. kau balik johor hari Ahad malam.. kau balik nnt dengan dy.. entah la.. even hati aku sakit bile kau dengan dy, tp aku buat mcm bese je.. aku buat mcm xde ap2 yg berlaku.. mcm kau sendirian.. then aku mesej dengan kau tanpa memikirkan org lain.. hanya kita berdua..

Aku xde niat pun nak buat kau susah hati.. sbb tu aku x tanye kau mcm2.. sbb aku x nak gaduh2 dengan kau.. aku nak baik2 je dengan kau.. sbb kite dh lme x text kan.. so, aku layan kau mcm biasa.. aku x lekang bgtahu kau yg aku rindu sgt2 kat kau.. tp mmg itu la kenyataan nya.. mybe bile aku dh balik kolej, bru aku akn lebih ok.. sbb aku mle akn mmbizikan diri aku dengan assgmnt n tesis.. tp, aku msih ad lagi mse tuk kau.. Cuma aku takut kau je yg akan lpekan aku.. urm L
K la.. aku harap kau gembira kat sne.. aku hepi sgt2 sbb kau text aku.. terima kasih GILA sbb still ingt aku n x berubah hati.. aku sayang kau.. aku rindu kau.. 

* * *

Hari keenam..

Aku x tahu nak gambarkan, ap yg aku rasa skang nie.. aku x tahu sama ada aku gembira atau sedih skang nie.. ye, aku gembira sebab aku dpt dngr suara kau akhirnya.. n ye aku sedih sbb aku bukan berada dalam hati kau sebenarnya..

Aku tahu ssh nak lpekan org yg kite pernah syg suatu ketika dulu.. aku x mintak lebih pun.. aku Cuma minta kau x text n call dy je.. tp kau x mampu nak buat.. bile aku dh lalui semua nie hampir seminggu, aku dpt rasa yg aku akan kehilangan kau suatu hari nnt.. sbb kau syg dy.. aku Cuma harap yg hbgn kite x kan terputus mcm tu je..

Aku teringat ap yg kau pernah bgtahu kat aku.. kau x pernah lpekan aku bile kite lost contact dulu.. n now, kite bertemu semula.. mle2 aku nak kwn je dengan kau.. tp bile aku nengok kau caring pasal aku, n aku ingt lagi yg kau ckp, kau layan aku lebih dr dy dulu, aku rasa aku la org yg paling bahagia dlm dunia.. bukan niat aku nak jadi perampas, tp itulah yg kau plih.. akhirnya, kau pilih aku.. mse tu aku rasa hepi sgt2.. n saat itu, kite dh janji akan jge hubungan kite sebaik mungkin..

Tp sejak kau g Kedah, kau berubah.. sekelip mata sahaja kau berubah.. kau kata kau syg dy lebih dr aku.. sedangkan kau tahu kan, kau milik aku.. kau ckp aku lah segala2nya tuk kau.. tp, skang? kemungkinan besar kau akan kapel semula dgn dy.. sedangkan aku yang tnggu kau kat cnie, yg sedaya upaya nak buat kau hepi kat cnie.. kau ckp aku x faham kau, tp pernah x kau fikir walau sedetik, ap yg aku rasa setiap kali kau dengan dy? aku cuba faham kau.. setiap kali aku cuba faham kau, hati aku makin sakit.. 

Aku x kesah kalau kau nak kwn dengan dy, tp aku mohon.. tlg jaga hati aku.. klu aku bole jge hati kau, npe sekali nie je aku mohon, tolong jga hati aku.. aku tahu, aku x layak nak ckp mcm nie, tp aku nak bahagia.. aku x nak org lain amek hak aku.. ye, aku tahu.. walaupun kau tu belum sure jadi laki aku, tp aku Cuma harap, sekali nie je.. tolong buat aku rasa dicintai, tolong buat aku rasa disayangi..

Aku rindukan hubungan kite sebagai kwn.. serius aku ckp kat kau.. mmg berbeza rasa bile kite dh jalinkan hubungan yg lebih serius nie.. klu dulu, mse kite kwn, kau layan aku lebih dr dy.. n now.. bile kite dh ad something yg special, kau ketepikan aku demi dy.. kdg2 aku rasa mcm nak ptuskan je hbgn nie.. sbb aku rasa mcm kau x perlukan aku langsung.. entah la.. aku serahkan semua nya pd kau.. kalau dulu, kau yg mlekan hubungan nie, n aku nak kau juga yg akhirkan hubungan kite nie.. klu itu yg kau nak.. aku kne terima.. sbb sekali lagi aku kehilangan kau, aku mohon pd Allah, jangan ad peluang yg ketiga.. kerana ia nya menyakitkan..

Aku cuba untuk bersabar.. sbb aku sygkan kau.. aku cuba bertahan selagi aku mampu.. 

*************************************************


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...